anne-en-de-wereld.reismee.nl

Na Java........ nu op Bali

Lieve allemaal,

We waren Bandung nog niet uit of de aarde ging daar schuiven door de tropische regens. Er waren zelfs doden. Geen tijd gehad om te mailen want ons trein-/bus en bootschema was hard werken. We hebben heel veel gezien. Indrukwekkende dagen bij de Borobudur en de Prambanantempel beleefd.

Geweldig, dat ze dat konden bouwen in de oude tijd. Ze deden dat met behulp van zand. Steeds zand scheppen tegen de laag die ze gebouwd hadden, zodat ze een soort berg creeerden waar ze tegenop konden lopen om de volgende laag er weer op te zetten. Enz... tot de immense hoogte van de Shivatempel van 47m. Het indrukwekkende van de Prambanan is de stilte en de Merapi vulkaan als achtergrond. In 2006 tijdens de aardbeving, nog uitgebartsten.Wij zorgen steeds dat we er om 8.00uur 's morgens zijn, dan is het rustig en stil. Java is trouwens helemaal niet toeristisch. Men wil steeds met ons op de foto en aan onze huid voelen. Ze vinden ons witte reuzen en willen dat thuis laten zien.

De meest indrukwekkende belevenis was op Java de zonsopgang op de Bromo vulkaan. (01.30 uur opgestaan... sick in je vakantie) maar de aankomst in het stikke donker en dan de eerste oranje stralen zien opgloeien tot een enorme oranje bol en later het hele vulkaangebied van de Bromo uit de mist te zien opdoemen met rookpluim en al, was indrukwekkend. Een enorme zwavelstofwolk komt uit de krater. Later zijn we afgedaald tot in de oude kraterbodem, daarna met paarden tot halverwege de kraterwand geklommen en het laatste stuk is een trap van 150 treden. Dan sta je op de bovenrand van de krater en zie je de H2S eruit borrelen als een enorme wolk. We kregen smoeltjes voor wat een erg grappig gezicht was en mochten maximaal 8 min boven blijven. Later op deze plek ook ontbeten. Echt geweldig!!! (Bedankt voor de tip, Bas en Tam!!)

De laatste dag hebben we van 9u tot 12.30 u door de dessa's gewandeld en een veemarkt bezocht. De geiten werden aangevoerd in kisten achterop de scooters. Soms kwamen er wel 5 geiten van een scooter .Prachtige dorpjes gezien die tussen de rijstvelden liggen. We kregen een lift terug van de ambulance. Zij stopten uit zichzelf. Was komisch maar we lieten wel het hotelpersoneel schrikken.

Daarna met de boot naar Bali. Hier is het heet in het kwadraat. Gister en vandaag 36 gr. maar we klagen niet al is de Indische Oceaan lauw (30 graden!!) Toch 10 km gelopen/heen en terug naar volgend dorp via het strand en de palmbomen. Ook de Balinezen zeggen dat deze temperatuur uitzonderlijk is. We hebben een hotel aan zee in Seminyak voor 4 nachten en hangen op de rand van het zwembad naar de zonsondergang te kijken. Niet gek.....

Op de opgemaakte bedden liggen bloemen, evenals in de badkamer een randje bloemen op het bad ligt. Of zoals Willem van onze groep zei: ' Je moet hier eerst een half uur tuinieren, voordat je je nest in kunt'.

Laughing

Morgen heb ik met 5 anderen een busje gehuurd en hebben we zelf een route uitgestippeld langs 5 bezienswaardigheden die we graag willen zien, zoals de koningsgraven die in de rotsen zijn uitgehouwen en de zeetempel Tanah Lot (voor de zonsondergang). 30 euro voor een busje voor 6 personen voor een dag van 10 uur, of te wel 5 euro p.p. Wouter gaat zelf de hort op hier, morgen wil hij surfen. Vanavond is hij met een hele groep stappen naar club 66 (de 'bomclub'

Frown

Foto's komen wel in Nederland want het internet heeft hier last van de warmte...

Liefs en nog 3 nachtjes ... dat zitten we weer in het vliegtuig back. Hoop dat Wout mee terug gaat..... die vindt het hier helemaal te gek...

Liefs Ann

(Voor Jelle, Adi zit al een jaar op Java, werkt niet meer als surfleraar in Kuta)

Ruud en Ym

Wat hebben jullie al weer veel prachtige dingen gezien.
Jullie beschermengeltjes hebben op Bali wel goed werk gedaan.Wat een mazzel dat jullie op tijd weg waren!
Nog heel veel plezier en goede reis terug.

bas y tamara

Ja super he de zonsopgang bij de bromo! voor ons was dat ook wel het hoogtepunt van Java. Geniet nog ff van het strand, en wouter van de golven.

Groet Bas, Tamara, Dano en een poot van Pancho

Marjo

Wat klinkt het heerlijk allemaal Anneke, geniet er maar van. Hier is het nat en nog lang geen 36 graden.
Kus Marjo

Gert-Jan en Anita

Lieve Ann, nog even genieten van de rust en het heerlijke weer!

Dan kan je over 3 nachtjes achter het snelle internet thuis, je volgende vakantie plannen! Haha.

Wij genieten die 3 nachtjes nog even van je Hyacint.

Liefs Ger en Anita

Hanneke

Ben benieuwd naar je foto`s, wat supergaaf om alweer een andere wereld te ontdekken.Geniet van de warmte en de prachtige natuur! Goeie reis terug en tot gauw hoors.
Liefs Hanneke

Willy

Anneke, wat heb je weer een pracht vakantieverhaal opgeschreven! Weliswaar hele andere belevenissen dan in Afrika, maar toch...je houd zo wel je geheugen op peil en wij genieten ervan. Zelf heb ik het er dit jaar weer heelhuids afgebracht met skien en zo hoort het ook, het was een heerlijke vakantie, waarbij ik alle technieken kon inzetten dankzij de verse sneeuw!!! Gerard en ik wensen jou en Wouter een goede reis huiswaarts en Ann ik hoop je snel weer te ontmoeten in HHW. Liefs Willy

sanne

het klinkt allemaal even heerlijk! geniet ervan!!