anne-en-de-wereld.reismee.nl

Terug naar Kenia

Lieve mensen,

Vorig jaar moest ik helaas de reis naar Kenia annuleren vanwege de borstkankerbehandeling maar nu gaan Hanneke en ik weer.

Niet zo lang als de vorige bezoeken in 2010 en 2011, twee keer drie maanden, maar drie weken.

Hiervan gaan we twee weken mee met de Mobile Clinic van APDK (Association Physical Disabled Kenya) om te kijken hoe het met het transportfonds gaat. Nog steeds worden er bij elk bezoek van de Mobile Clinic aan de kleine dorpjes, gehandicapte kinderen aangetroffen aan wiens handicap nooit iets is gedaan. Zo komen we grote kinderen tegen met klapvoeten en O-benen, waterhoofden, hazelippen, open ruggetjes enz. Voor de operaties zijnfondsen en organisaties (zoals de Smile train voor de clift-lips) maar voor het vervoer van en naar het ziekenhuis is geen regeling.

Het door ons (en onze sponsoren!!) gestartte transportfonds was en is nog steeds de oplossing. Ook nu kan ik weer een bedrag meenemen.

We hebben het nog steeds kunnen aanvullen. Daar ben ik iedereen heel dankbaar voor.

We gaan kijken hoe het nu loopt, alle contacten hernieuwen enof er nog steeds goede regelingen zijn m.b.t. de betalingen. Sommige kinderen moeten meer dan 500 km reizen voor een operatie - Van Mombasa naar Nairobi (Kijabi), andere kinderen kunnen dichter bij Mombasa geopereerd worden.

Ter plekke kijken we wat we verder kunnen doen.

We komen vaak ondervoede kinderen tegen, kinderen met calciumgebrek, bloedarmoede of ringworm (moet allemaalopgelost worden voordat ze geopereerd kunnen worden). Kortom: Veel te doen.

Mocht je nog iets willen bijdragen, dat kan nog steeds.

Op rek.nr: NL42INGB0003258561 onder vermelding van t.b.v. Transportfonds. Elke cent wordt gebruikt.

We gaan er weer voor!

Anneke

Hermien

Fijn Anneke, jullie worden gemist en zijn zeker niet vergeten bij APDK. Leuk ook dat er enige overlap is, en we elkaar in Mombasa kunnen treffen. Soort van 'Golden Girls' in Afrika :)
Ik heb setjes Lulu Pads besteld, kunnen jullie ook wat mee nemen op MC rondes. X Hermien.

Annemiek

Lieve Anneke, 'petje af' voor je doorzettingsvermogen.
We hebben veel bewondering voor je dat je 'slechts' een jaar na je behandeling alweer op pad gaat.
We blijven je volgen en zullen weer doneren voor het transportfonds.
Succes! Warme groet, Jack en Annemiek

Marijke

Hartstikke goed dames!
Ik doe weer mee.
Groetjes en veel succes

Hanna

Lieve Twin,
Heel veel zin in... En fijn dat we samen met behulp van onze sponsors weer een klein beetje kunnen bijdragen aan de toekomst van die dappere kinderen ????

Hanna

Sorry ... Die vraagtekens waren niet getypt!!!

Mariëtte Verlaan

Goede reis, Anneke!
Cheers to jouw gezondheid en de gezondheid van de kinderen die je ontmoet. Petje af!!!

Marjo

Heel veel succes op jullie nieuwe avontuur. Ik ga je zeker weer volgen.

Liefs Marjo

Jeannet

Geweldig dat jullie weer gaan. Ik ga je volgen en een bijdrage storten. Mooi werk doen jullie daar!

jo en jeannette

We gaan je volgen Anneke !
Veel succes en ook een fijne tijd.