anne-en-de-wereld.reismee.nl

Mobile clinic week 1

Waar begin je na een week mobile clinic?

Bij de mislukte maisoogst?

Bij de honger?

Bij de misverstanden waardoor er op het spreekuur niet alleen lichamelijk gehandicapte kinderen zijn maar ook heel veel verstandelijk gehandicapten?

Bij de mensen die teleurgesteld vertrekken omdat ze dachten donaties of voedsel te krijgen?

Bij de honderden kilometers over rode stoffige wegen crossen en terugkeren met oranje haar?

Bij het jongetje dat schaterend zittend een ballon door de hele spreekkamer schopte?

Bij de grote jongen die we met zijn moeder mee terugnamen in de ambulance en de hele weg schreeuwde:" Ik word met de ambulance thuisgebracht naar Kidongo" en daarbij onze gezichten met twee handen vastpakte. Aangekomen in Kidongo de ambulance niet uit wilde en door een grote broer eruit moest worden getild?

Bij de broodmagere man die zei "vergeet ons niet" ?

Bij de kinderen die geopereerd moeten worden maar zover van Mombasa wonen dat de ouders het niet zien zitten omdat ze niet zo lang hun hut en gezin in de steek kunnen laten?

Bij de dispensary ( medische post) waar men na al die jaren nog geen idee heeft wat APDK is en doet?

Bij de medewerker die niet weet dat er al 5 jaar een transportfonds is?

Bij de calciumpillen die na één spreekuur al op waren doordat er zoveel kinderen met kalkgebrek waren?

Ik weet het niet. Zoveel indrukken, zoveel belevenissen, zoveel te verwerken.

Lieve groet Ann

Ben

Wat een nood en wat een onmacht. Maar ook, goed dat jullie er zijn en doen wat in jullie mogelijkheden ligt.

marga

eerst maar verwerken en dan beginnen. Het lijkt mij teveel. Houd moed.
dikke zoen

Paula

Lieve Anneke,
Het lijkt me zeker geen eenvoudige opdracht.
Maar dat wat jullie brengen zijn de druppels;
En je weet wat deze doen in t water, juist..... verspreiden.
Blijf dit zien met het werk dat jullie nu verrichten.

Petje af voor jou en je teamgenoten.
X

Willy

Wat een kanjers zijn jullie om zo je kennis en talenten in te zetten! Je voelt je wellicht zo onmachtig bij zoveel vraag, maar er gebeurd wat door jullie aanwezigheid. Heel waardevol, houd dat voor ogen. Dikke knuffel van mij

Ellis

Veel te verwerken. Bijzonder dat jij/ jullie iets kunnen betekenen. Zet m op! Tût Ellis

Iem

Respect!

Harrya

Dat jullie daar zijn, lieve Ann, betekent veel meer dan het helpen van individuen.
Noem ajb nog een keer de naam en bankrekening waarop gestort kan worden om jullie werk te ondersteunen.
Keep smiling en licht als de wind. Lieve groet, Harrya

Pim

Onmacht, ellende, maar ook rijkdom dit te ervaren.
Ook woede op de vele door elkaar lopende oorzaken, zoals corruptie, onderbetaling (door ons), machtswellust, onbegrip, oorlog, dogmatiek, enz.

Jeannet

Prachtig hoe je de onmacht omschrijft en hoe mooi dat er dan toch soms blijheid is. Goed dat jullie daar zijn!