anne-en-de-wereld.reismee.nl

Regresso en Costa Rica Manuel Antonio

Hello chico's,

Na Spaans geoefend te hebben en voortgang te hebben geboekt, te hebben gesurft (Wouter) en veel aan het strand te hebben gezeten, was het mooi geweest. Niet zoveel gezwommen want veel agua mala's (kwallen). Gisteren een reisdag gehad die zijn weerga niet kent. Van Nicaragua tot onder het midden van de Pacific in Costa Rica gereisd en dat in de bloedhitte. De laatste week in Nicaragua was het al erg heet, zodat we alleen de uren tussen 6.00 en 9.30u iets buiten konden doen en na 17.00 uur. Maar hier in Costa Rica klagen de Tico's zelfs maar wij proberen dat niet te doen. Gisteren om 6.00 uur vertrokken naar la frontera, dat ging goed dus voor 7.00 aan de grens. Ons uitreisstempel halen, we hadden mazzel want de rij naast ons werd opgeheven en al die mensen moesten achteraan de andere rijen aansluiten. Wandeling door niemandsland, inreisstempel halen, visum invullenen ontbijten aan de grens van Costa Rica. Precies om 8.00 u zaten we in de bus naar Liberia (2 uur), daarna naar Puntarenas (4 uur) en vandaar naar Quepos aan de Pacific (nog eens 4 uur). Voor deze bus moest je tickets van te voren halen zodat iedereen zou kunnen zitten, maar zoals we al gewend zijn... onderweg stapt iedereen in... dus overvol en dat voor een 4 uur durende reis. Maar wij zaten. Maar heet...... om 19.00 u kwamen we verlept aan. Snel een taxi naar Vista Serena genomen in Manuel Antonio. Gelukkig was er plaats maar er moest wel matras op de grond bij en we moeten elke dag verhuizen naar een andere kamer. Maar het uitzicht is hier overweldigend. Je kijkt vanaf je terras zo naar de zonsopgang of -ondergang in de Pacific. Vanmorgen naar het nationaal park gelopen, 4 km vanaf het hostal. maar het was zo druk dat we er geen zin in hadden. We besluiten te verkassen naar cabines op het strand, vlak bij de ingang van het park.(Cabinas Ramirez). We boeken voor morgen en de 2 dagen daarna en gaan Quepos bekijken (niet veel aan...) dus snel naar het strand en surfen (Wouter) en ik in de schaduw sudoko's maken, heet............ tussen de 30 en 35 gr. Zelfs 's avonds is het te heet om te eten. Als ik een schreeuw hoor en omkijk, blijkt dat Wouter een enorme tak van een cocosnootpalm op zijn hoofd en rug heeft gekregen die afbrak. Gelukkig komt hij er goed vanaf, een lelijke schram op zijn rug en een beetje dizzy. De Tico's komen aanrennen en willen ijs voor zijn hoofd halen maar zo erg is het niet.. We verkassen naar een iets veiliger plek. Morgen dus naar de cabinas op het strand. Zonsondergang kijken op het strand en meedoen aan de volleybalwedstrijden die elke dag om 16.00 uur beginnen. Donderdag en vrijdag willen we dan om 7.00 uur in het park zijn, zodat het rustig is en dat er veel dieren wakker worden als wij er zijn. Het stikt hier werkelijk van de apen, allerlei soorten en iguana's. Vanaf ons hostelterras en als je langs de weg wandelt kun je ze zien. Zaterdag gaan we met de bus in 5 uur naar San Jose. De laatste week is begonnen........

Dan komt de tijd om alle indrukken te verwerken.

Anna y Wouter

jeannette

Anna y Wouter,
Het leest als een mooi reisboek !
Van ons mag je de vakantie wel verlengen............
Geniet van het laatste stukje en veilige thuisreis gewenst !
Liefs
Jo en Jeannette

marga

.... een beetje ijs op het hoofd van wouter was wel lekker geweest he .....zo en zo, met die hitte...rust lekker uit het laatste weekje ,zo'n hoog tempo dat jullie draaien is moordend!.. dikke zoen voor jullie beiden.

cora

Lieve An,
Wat een verhalen,fotoos en belevenissen,geweldig!!
En dat op jouw leeftijd,ha ha. Lekker opgeschoten met je spaans,wat een heerlijke taal,hè,en wat zijn die mensjes allemaal lief,vind je niet?
Nou,hier is natuurlijk van alles gebeurd...vliegramp op schiphol,heb je misschien meegekregen. Clasien werkt 12 uur per dag,vol aan de bak. Verder het favaugeplein gekocht te Zandvoort per 1 mei,tof!!
Ik worstel me door de eclectic competitie en kijk de krokusjes uit de grond.Karel verhaart extra,dus het voorjaar komt er aan en jij kunt weer terug komen!
Chica,saludos y abrazo,buen viaje ,hasta pronto

Marijke

Lieve Annie en Wouter,
Wat een belevenissen allemaal, past dat wel allemaal op die harde schijf. Je zal zeker wel een dagboekje hebben bij gehouden. Ik ga zo met mijn zus naar Haarlem om lekker te winkelen. Helaas regent het hier! Een hele goede reis terug en tot gauw.Veel liefs van Marijke.