anne-en-de-wereld.reismee.nl

San Juan del Sur

Buenas Tardes,

Van Maria hadden we tips om te logeren en om Spaanse les te volgen.

Dus in San Juan del Sur aan gekomen eerst naar Casa Oro, maar dat was vol en daarna naar El Puerto. Een prachtige kamer, groot!! en eigen badkamer en balkon in de schaduw. Geen ontbijt maar er staat wel een lekkere pot koffie ´s morgens met koekjes. 50 stappen van het strand, dus wat willen we nog meer. We pakken meteen onze tas en gaan naar het strand. Rustig, wat ons verbaasd. SJdS is een badplaats zoals we ze in Nederland niet meer kennen, helaas. Een vissershaventje, wat rieten restaurantjes op het strand, kleine straatjes met een paar internetcafé´s, barretjes en enkele winkeltjes + supermarktje. Een surfschool en nog een paar kleine onderneminkjes. Echt heel schattig en een stralend blauwe lucht. Factor 20 tot 40 is een must, want door de wind voel je niet dat je verbrandt. We blijven de hele middag zwemmen en zien een prachtige zonsondergang hier aan de Pacific, een hele grote rode son die in de see sakt, om even op zijn Amsterdams te zeggen. We eten ook aan het strand en liggen er vroeg in, de wekker stond immers weer op 6.30u heden morgen, dus het was een lange dag. Wouter wilde woensdag weer beginnen met hardlopen langs het strand. Hij staat al om 7.00uur op het strand en geniet ervan. Daarna Spaanse les geregeld, voorlopig 3 dagen van 8.00 tot 11.00 met zijn 2en en lerares. Les in een restaurantje aan zee, wat wil je nog meer. Wouter heeft ook surflessen geregeld, ´s middags van 12.30u tot 17.00 uur. Vandaag de eerste. Ik heb een lekker boek gekocht bij de bookstore (2e hands) en ga nu echt vakantie houden. Vanaf morgen heb ik weer huiswerk.

Pura Vida,

Anneke

Jelle

Mooi mooi moeders klinkt allemaal weer helemaal super wat doe ik nog hier vraag ik me weer is af..
Lees jullie belevenissen steeds en reis zo toch een beetje mee! Net met Jael een paar dagen weg geweest naar Belgie ardennen en kust omdat het de hele dag regende in la Roche (ardennen) Nu weer thuis ga vanmiddag met el naar het Troelstra museum t is grijs en regenachtig hier toch ook best leuk als je het met een tropische strand en zonsondergang vergelijkt!!

Heel veel plezier en geniet!!!

Groet aan Wout zeg maar dat ie door zijn knieen moet zakken bij het surfen!

Dikke kussen Jel.

emma

Leuk om jullie reis te volgen.Lijkt me een fantastische ervaring.geniet volop.Hier is het regenachtig en somber.Maandag weer aan het werk.....Wat anders dan zonnen,zwemmen,lezen.Leuk om zoveel medereizigers te ontmoeten.Veel plezier.Liefs Emma

C&A

Buenos tardes a todo

Ja, mijn frans wordt met de dag beter. Voor ik de reakties las dacht ik bij mezelluf : denk je nou niet als je daar bent : wat doe ik eigenlijk in Nederland ? En wat schrijft Jelle ?

Maar jouw, Anneke, volgende uitdaging ligt natuurlijk al te wachten, dus das wellicht anders. Wouter zal er wellicht anders over denken, maar die heeft het LOI nog :-)

Wat een prachtplaatjes en heerlijke verhalen. Geniet lekker verder en denk goed aan eht "kralen-gedicht", wat zal die ketting lang worden.

Lieve groeten van Bob en Caroline de Bouwer :-)

PS : onbedoeld gaf je een mooi idee voor de wasbakken buiten !