anne-en-de-wereld.reismee.nl

Verantwoording

Lieve mensen,

Terug in een voorjaarsachtig Nederland; na een avontuurlijke vertraging in Nairobi van 30 uur ben ik al weer helemaal gewend aan het snelle leven. Het wachten is nu op de aangekondigde winter.

Als afsluiting voor 2011 wil ik allen nog even de eindsituatie laten weten van ons transportfonds. Jullie hebben je best gedaan om het transportfonds te steunen en APDK, Han en ik zijn daar ontzettend dankbaar voor. We hebben deze 3 maanden kunnen zien dat het werkelijk hard nodig is en dat het ook werkt!! Toen wij in september aankwamen, was bijna de helft van de kinderen die geopereerd waren en op dat moment in de kliniek lagen, er gekomen via het transportfonds. Dat was een prachtig gezicht. Vooral de oudere kinderen zijn nu geopereerd. Tijdens onze 3 maanden hebben we ongeveer 60 kinderen aan de lijst :' surgery 2012' toegevoegd.

Totaal hebben jullie € 4610,-- bijgedragen aan het fonds. Een onvoorstelbaar bedrag, waar men in Kenia heel veel mee kan doen. Tijdens mijn verblijf heb ik € 399,-- ( na omrekening van de 43000 Ksh ) besteed aan medicijnen, voeding (grootste gedeelte), reparatie rolstoel, voor 2 jongeren > 18jr speciale schoenen laten maken, bijdrage aan speciale stoeltjesproject (van gekookt karton, zie één van mijn verhalen), naaimachine/lappen stof/garen voor Rehema, tassen vol 2e hands kleding enz..

Vorige week heb ik dan ook € 4211,-- over kunnen maken naar APDK. Daarnaast heeft ook Hanneke haar sponsorgeld nog gestort, zodat via het fonds nu zeker is, dat alle kinderen op de lijst (en die nog volgen) in 2012 kunnen worden geholpen. Of ze nu naar Mombasa moeten of Nairobi/Kijabe; het maakt niet uit. Het geld is er!!! ASANTE SANA!!! Wij blijven het fonds volgen!

Ook zijn we bezig om een informatieposter te maken zodat men op scholen en in de kliniekjes precies kan zien wat APDK doet. Een eerste ontwerp zet ik bij de foto's. Aan verbetering wordt gewerkt.

Hieronder het bericht van APDK:

Dear Hanna & Anne,

I acknowledge with deep and profound gratitude the below news of the generous closing-year gift towards the very poor of the poorestchildren whose parents are unable to afford the transport for them to come to the clinic for the life changing surgery service.
Thank you for your amazing and commendable efforts in reaching out to these children and their families. Pass our gratitude to all those who have partnered with you by selflessly giving towards the same.
We shall acknowledge once we confirm with the bank.
With kind regards, we wish you a most prosperous 2012 full of good health and blessings.
Leah Mwachari (Mrs)
Project Administrator,
APDK Rehabilitation Clinic.
Rest mij niets anders dan jullie een knallend oudjaar toe te wensen en een spannend 2012. Nieuwe plannen laat ik jullie weten. Nu eerst even rust en Jelle opzoeken.
Groet Anna

Reacties

Reacties

jeannette

Het doet ons heel goed dit te lezen.
Boven alles staat dat hulp van mensen zoals jij en Hanneke niet met geld is te betalen.
Geld is nodig voor de faciliteiten en we gaan gewoon door met de sponsering.
Een heel heel fijn Nieuwjaar vol gezondheid en nog meer liefde ( is dat mogelijk ?) en gewust genieten.
Dikke knuffels van
Jo en Jeannette

georgette

he Anneke bedankt voor je update wat het fonds betreft, ik ben benieuwd naar je plannen. Rest mij je een prachtig nieuwjaar te wensen en hoop dat er ook een groot deel aan jouzelf toekomt! liefs Georgette

Margriet

Wat een prachtig bericht! Jullie mogen echt trots zijn op jezelf want zonder jullie was dit niet tot stand gekomen. Voor het jaar 2012 wens ik jullie alle goeds toe!!

Harrya

Lieve Ann,
Dank voor de briefing. Ik vertrouw je blindelings, dus voor mij is het geen 'verantwoording'. Wel geeft het een beeld van de omvang van de inspanning en het geld dat er mee gepaard ging. Als er één mens mee geholpen zou zijn, zou het al de moeite waard zijn geweest. Nu zijn het velen die het verschil zullen ervaren. Schitterend, ontroerend.
Geniet maar van je verdiende rust (het zal daarna wel weer beginnen te kriebelen.... ;-))
11 januari a.s. vertrek ik voor een weekje naar Zuid-Afrika, broer John trouwt in Mossel Bay. Hopelijk kunnen we elkaar in feb. of maart elkaar zien.
Ik wens je in alle opzichten een heel voorspoedig 2012.
Liefs, Har
PS Onderstaande link voert naar Playing for Change:
http://www.youtube.com/watch?v=6vT_7AX06UQ&feature=youtu.be

Carla Sonder

Dag Anneke,

Wat een mooi bedrag hebben jullie kunnen storten naar de A.P.D.k, om trots op te zijn.
I.P. gaan Hermien en ik de hele maand maart naar Mombasa, o.a weer mee met de bush camps.
Ook ik zal proberen om de A.P.D.k te steunen in hun werk.
Binnenkort zal ik mijn weblog weer actualiseren en hopen dat er reactie op komt.

Als je nog tips en tricks heb hoor ik ze graag.
Mijn emailadres is: c.sonder1@quicknet.nl

Mij weblog: carlasonder.waarbenjij.nu
Kun je de voorgaande belevenissen alvast lezen als je dat leuk vind.

Hartelijke groet Carla Sonder.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!