anne-en-de-wereld.reismee.nl

Kenya again.

Lieve mensen,

Het is bijna weer zover. 7 September vertrek ik - met Hanneke - weer voor 3 maanden naar Kenia. De extra tas zit al vol met voetballen, pompjes, een digitale camera voor de mensen van het transportfonds, voetbalkleding, tshirts, babykleding, potlodenen ballonnen.(Hartelijk dank aan alle goede gevers.) Bovendien zitten er stroopwafels (we like 'strupwaffels', so sweat!) en pannenlappen met molentjes in voor de collega's.We beginnen met een paar vrije dagen om te wennen aan de (vooral na deze zomer, heerlijke..) hitte en een stranddag voor de 50 à 60 kinderen van APDK. Daarna, vanaf maandag 19 septemberis het de bedoeling de Mobile Clinic weer te 'bevrouwen' en 2 x de route van 5 weken mee te maken. We kunnen dan bekijken hoe het transportfonds werkt en of we er nog iets aan moeten wijzigen. Zoals het er nu naar uitziet loopt het goed. Er zijn- tot nu toe-14 kinderen geopereerd dankzij het transportfonds. Dat wil zeggen, dat de kosten van vervoer voor onderzoek, operatie en nacontrole uit het fonds zijn betaald. Van alle 14 kinderen heb ik vorige week een foto ontvangen en een aantal zal ik op de weblog zetten.Dankzij jullie giften kunnen deze kinderen nu een normaal leven leiden. HARTELIJK BEDANKT ALLEMAAL. Zoals jullieop de foto'szien, zijn er ook een flink aantal oudere kinderen geopereerd. Hier washaast bij omdat de gratis operatie mogelijkheid vervalt bij 18 jaar.De wachtlijst isnog lang, dus we gaan gewoon door. Bovendien kunnen we de eerste ronde van 5 weken noteren wat de mensen in de dorpen nodig hebben en proberen daaraan tegemoet te komen. In alle kranten en op TV hebben we gelezen / gezien dat er hongersnood is. Vorig jaar kwamen we op onze routes al veel ondervoede kinderen tegen en we houden dan ook ons hart vast........

Gelukkig heb ik weer sponsorgeld bij mij. (Mocht je nog wat vakantiegeld over hebben

Wink
..... altijd welkom op 5218619 tnv A. Troelstra-de Graaf te Haarlem)Wat ik niet ter plekke gebruik voor medicijnen, kleding, voeding enz., gaat in het transportfonds.

Lieve groet en ik zal proberen weer af en toe een levensteken te laten horen. Anneke

Hieronder nog een dank bericht voor jullie allen van Leah, van APDK.

Dearest Hanna and Anna,

We bring you greetings trusting that this mail funds you all well and in good health.We would like to take this opportunity to thank you for the contribution you have made in the rehabilitation and treatment of children who could not make it to the clinic due to financial constrains in their families. Attached herewith please find pictures of some of the children who have benefited from your fund. For each of your friends who gave towards the same. I hope the pictures will encourage and motivate your efforts! Asante sana and may God bless you richly. We look forward to seeing you in September.

Lots of salaams and hugs.

Leah Mwachari (Mrs) Project Administrator,

APDK Rehabilitaiton Clinic

Caroline

Lieve Anneke,

Wat een mooie onderneming ga je weer maken,succes!
We zullen je verhalen lezen.

groet Caroline

jeannette

Lieve Anneke,

We rekenen op mooie verhalen.
Voor jou hopen we dat je met een heel goed gevoel en gezond terugkomt.
In de tussentijd steunen we van afstand.
Liefs
Jo en Jeannette

Jelle

Voeten staan nog steeds scheef moeder??

:-)

Carlijne

Jaaaaaa spannend... fijn dat ik jullie weer 3 maanden kan volgen!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Een hele goede reis gewenst jullie zijn top!!! :-) liefs xxx

Lieneke

Lieve Anneke,
wat mooi wat jullie samen weer gaan aanpakken en in de tussentijd alweer voor elkaar hebben gekregen! heel veel succes, geniet van Afrika.
Liefs Lieneke

Hanneke

Top Ann, we gaan er weer een mooie tijd van maken.
Zie je volgende week.
xxxx

Cees ( vuile huichelaaar)

Hallo Meiden,
Kreeg van Marjo jullie webside door , ik zal af en toe eens kijken , wems jullie veel sterkte toe met jullie werk!,

Kusje voor jullie beide

Hartelijke groeten Cees VESTERING