anne-en-de-wereld.reismee.nl

Weer op pad. Kenia, Mombasa en Kaloleni


Habari za asubuhi na karibu op mijn weblog,

(Goedemorgen en welkom)

Het wordt herfst in ons kabinetloze land en dan wordt het tijd om te vertrekken.

Ik ga 3 maanden naar Kenia, samen met mijn collega Hanneke van het Umthomboproject in Zuid-Afrika.

We vertrekken vrijdag de 17e september en komen 15 december weer terug.

Allereerst gaan we 2 weken naar het seaside hospital in Mombasa.

http://www.inspirekenya.com/seasideplacement.htm

Daarna 2 weken naar het APDK revalidatiecentrum voor kinderen, ook in Mombasa.

http://www.doingoood.nl/apdk.html

Tenslotte een maand of langer naar het St.Lukeshospital in Kaloleni of te wel het bushhospital. http://www.medishare.org/Kenya_StLukes.html

Ook hopen we tussendoor of aan het eind nog wat te kunnen reizen.

De tassen zijn gepakt. 2 x 23 kilo. Chirurgische instrumenten voor beide ziekenhuizen, spelletjes, Engelse leesboekjes en ballonnen voor het APDK en tassen vol met babykleding voor alle baby’s die worden geboren in de tijd (en misschien nog er na) dat ik in de ziekenhuizen aan het werk ben. Hartelijk dank aan allen die mee hebben geholpen met inzamelen. Verder nog hotelzeepjes/shampoo en badschuim om de kraamvrouwen te verwennen.

We hopen internet te kunnen regelen via een dongel(?) Schijnen in Mombasa te krijgen te zijn. Het streven is om iedere week verslag te doen. Mijn Nederlandse 06 zal vervangen worden door een Kenia’s nummer, dus sms-jes en telefoontjes zullen mij al snel niet meer bereiken.

Ik heb er zin in.

Voel mij een beetje zoals het kleine jongetje dat een paar jaar geleden - met zijn ouders - mijn gast was in Frankrijk. Als hij opstond blies hij meteen zijn zwemband met schildpadkop op, deed hem om zijn middel, stapte het appartement uit en riep: “Avonturen, avonturen”.

Kwaheri (goodbey)

Anneke (vandaag 28 gr. in Mombasa)

Reacties

Reacties

Lieneke

Geweldig, Anneke. Geniet ervan.
Avonturen, avonturen!
liefs Lieneke

Marjo

Heel veel plezier, succes en weer nieuwe levenservaringen. Ik ga jullie volgen vauit het herfstachtige Schellinkhout.
Hele dikke knuffel, ook voor Hannek.
Marjo

Ruth

Fantastisch dat je dat allemaal doet Anneke! Een hele goeie tijd gewenst, veel liefs Ruth

Éllis

Wat maak je heerlijke, goede, maar ook confronterende spannende reizen! Veel succes daar!!!

Karin

Lieve Anneke,
Heel veel succes met weer een prachtig project.
Dat er maar heel veel gezonde babies op de wereld mogen komen! Geniet en pas goed op jezelf! Hoop veel mooie verhalen van je te kunnen lezen.
Tot over 3 maanden!
XXX

Mariëtte Verlaan

Goede reis en veel succes met alles wat er op je pad verschijnt. Dat de reis je mee mag voeren naar mooie plekjes, goede momenten, een fijne sfeer, volop avonturen en veel plezier. Dat we je ook weer na de reis gezond en wel terug in onze armen kunnen sluiten.
A big hug, Mariëtte xxx

Margriet van der Kloet

Ik bewonder je om de dingen die je doet en zie weer uit naar je mooie en indrukwekkende verslagen. Anneke, ik wens je veel energie, wijsheid, plezier, succes en mooie avonturen toe! Liefs!

carlijne

Leuk!!!!!!!!! ik heb er zin om jullie avonturen te lezen... wat een schattig jongetje ook haha! Leuk varhaal :-) Kom maar op met de verhalen.. heb ook een dongel haha vet garppig en MEGA handig ding!!!! Succes xx

Karin

Hi An,
ben heel benieuwd hoe het met je gaat.
heb je een goede reis gehad. Hoe is je eerste indruk?
XXX!
Karin

Liesbeth

Hoi Anneke,

Fijn om wat van je te horen!
Ik lees nu al dat je heel wat kunt toevoegen daar, ik voeg dan verder toe in Amsterdam...

Succes daar,

groetjes,
Liesbeth

Trudy Hilkes

Ik ben bet wel een beetje heel heel heel heel erg veel jaloers... kusje voor alle babies! Behouden vaart en geiet maar.., liefs Trudyxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!